Deures

dimarts, 26 de setembre del 2017

El text narratiu. La biografia lingüística

1. Recordes la finalitat i els elements dels textos narratius? Aquest és el mapa conceptual que vam estudiar al final del curs passat 
  

Quin és l'objectiu dels textos narratius?
 

2. Dins del gènere narratiu, no només tenim les novel·les i els contes. També hi ha gèneres com la biografia, les memòries i els dietaris (o diaris). Explica amb les teves paraules en què consisteixen aquests gèneres i què diferencia els uns del altres.

https://ca.wikipedia.org/wiki/Biografia  
https://ca.wikipedia.org/wiki/Mem%C3%B2ries
https://ca.wikipedia.org/wiki/Diari_personal


3. La biografia lingüística
http://blogs.cpnl.cat/diaridaulabasic/2012/04/12/biografia-linguistica/

L'activitat consisteix a redactar la biografia lingüística del nostre company o companya (el de la taula del costat)

1. Fer-li un seguit de preguntes com aquestes: 
a) Quines llengües parles / llegeixes / entens / escrius?
b) Per a què les utilitzes? 
c) Com i quan les vas aprendre?  
d) En tens el mateix grau de coneixement de totes? 
e) Amb quina et sents més a gust? 
f) Tens alguna anècdota o record relacionat amb alguna d’aquestes llengües?
g) T'agradaria aprendre alguna altra llengua en el futur? Per què?

2. Apuntar les seves respostes al quadern

3. Redactar la biografia lingüística del nostre company



 

Els pronoms febles

Completa el següent mapa conceptual